آشنایی با انواع رنگ مو

رنگ مو یکی از جزئیات مهم در آموزش آرایشگری و موارد مربوط به آن نیز است. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که رنگ مو انواع مختلفی دارد و هر کدام نیز در ترکیب با همدیگر می‌توانند رنگ‌های جدیدی را ایجاد نمایند. ما در این مقاله قصد داریم در حوزه آموزش آرایشگری زنانه، آشنایی با انواع رنگ مو را بررسی کنیم و جزئیات آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا دراین‌خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بررسی انواع رنگ مو

رنگ‌های مو انواعی دارند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دسته اول رنگ‌هایی هستند که بر اساس پایه رنگی در نظر گرفته می‌شوند. در واقع در دسته‌بندی‌های مختلف آن‌ها می‌توانیم حروف انگلیسی را در نظر بگیریم. برای اینکه بتوانیم به نتیجه موردنظرمان در حوزه رنگ مو برسیم باید به‌تمامی برچسب‌های مربوط به این موارد که به‌صورت انگلیسی نوشته شده‌اند توجه داشته باشیم.

 به طور کلی باید بدانید که تمامی رنگ قابلیت ترکیب با همدیگر را دارند. ترکیب این رنگ ها می تواند رنگ های جدید تری را به شما ارائه دهد. باید در نظر داشته باشید که رنگ مو به طور کلی می تواند باعث زیبایی افراد شود. هر رنگ می تواند چهره فرد را به طور متفاوتی زیبا جلوه دهد.

آشنایی با انواع رنگ مو

بررسی رنگ‌ها در سری‌های مختلف

رنگ‌ها برطبق چیزی که گفتیم سری‌های مختلفی دارند. اولین سری مربوط به سری N و یا همان نچرال است. این رنگ مناسب افرادی است که پوست سبزه‌ای دارند که مایل به گندمی است. البته پوشش‌دهی بالای آن‌ها را نیز می‌توانیم دراین‌خصوص در نظر بگیریم. همچنین برای رنگ‌کردن موهای سفید نیز می‌توانیم از رنگ‌های این سری به‌خوبی استفاده کنیم. در حوزه آموزش رنگ مو و آموزش رنگ و مش نیز باید بدانیم که رنگ‌های این دسته تا حدودی تناژ قرمز به همراه دارند. به طور کلی باید بدانید که توجه به انواع تناژها مهم است. البته سلیقه شما نیز می تواند تفاوت ایجاد کند که باید در نظر بگیرید.

در سری بعدی می‌توانیم به رنگ‌های سری G اشاره داشته باشیم. این رنگ‌ها نیز مربوط به افرادی است که پوست‌های سبزه و نسبتاً تیره دارند. همچنین تم اصلی این سری به‌صورت زرد و طلایی‌رنگ است.

در سری بعدی می‌توانیم به رنگ موهای قرمز سری R اشاره داشته باشیم. این رنگ مخصوص افرادی است که پوست سبزه دارند. البته از تناژ این سری افرادی که پوست روشن نیز دارند استفاده می‌کنند. مقدار قرمزی در این رنگ نیز بسیار زیاد است و باید به آن توجه داشته باشیم. همچنین اگر دوست ندارید که به‌طورکلی رنگ قرمز استفاده کنید می‌توانید این سری را با سایر گروه‌های رنگی نیز ترکیب کنید و باید به آن توجه داشته باشید؛ چون از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی‌ازلطف نخواهد بود.

در سری بعدی می‌توانیم به رنگ موهای مات و یا سری M اشاره داشته باشیم. این سری مخصوص رنگ‌های تیره است. البته باید در نظر بگیرید که رنگ‌های مربوط به این سری بدون دکلره هستند و در مقایسه با سری نچرال تناژهای تیره‌تری را نیز می‌توانیم برای آن در نظر بگیریم. در این سری رنگ‌های زرد و آبی و قرمز نیز دیده می‌شوند و علاوه بر اینها رنگ سبز نیز در میان آن‌ها وجود خواهد داشت.

بررسی دسته‌های دیگر رنگ مو

رنگ‌های این دسته نیز بسیار متفاوت هستند که در بخش اول می‌توانیم به سری W اشاره داشته باشیم. این دسته از رنگ‌ها تناژ قرمز را تا حدودی به خودشان اختصاص می‌دهند؛ ولی مثل سری R نیستند. همچنین این سری می‌تواند طیف‌های مختلفی از رنگ‌های پوست را نیز پوشش دهد و شما نیز باید به این موردتوجه داشته باشید.

 دسته بعدی از رنگ‌ها نیز به‌صورت دودی و یا سری C هستند. این دسته از رنگ‌ها دارای تناژ بنفش نیز هستند. همچنین تا حدودی می‌توانیم  آنها را نسبت به سایر رنگ‌ها به‌صورت مات و سرد در نظر بگیریم. البته رنگ‌های دودی برای پوست‌های روشن و سفید بسیار می‌تواند نتیجه قابل‌قبولی را ارائه دهد.

دسته بعدی رنگ‌های مسی نام دارند. در این دسته از رنگ‌ها بیشتر آنها را می‌توانیم ترکیب رنگ قرمز و رنگ نارنجی در نظر بگیریم. البته اگر افراد پوست روشن‌تری دارند با استفاده از این نوع رنگ می‌توانند ظاهر بسیار خاص و جذابی را نیز برای خودشان ایجاد کنند که بر جذابیت آن‌ها افزوده خواهد شد.

انواع رنگ مو

دسته بعدی مربوط به رنگ‌های خاکستری یا سری A است. در این دسته  از رنگ آبی بسیار استفاده شده است. البته می‌توانیم نتیجه رنگ‌های این سری را به‌صورت رنگ موی سرد نیز در نظر بگیریم که برای پوست‌های روشن نیز کاربرد بسیار زیادی را از خودشان نشان می‌دهند. کاربرد اصلی رنگ‌های این سری برای ازبین‌بردن تناژ نارنجی مو خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که هر دسته بندی تناژ خاص خودش را دارد. نکته ای مه باید به آن توجه داشته باشید این است که باید بدانید کدام رنگ مناسب شما خواهد بود.

بررسی ماندگاری موها

رنگ‌های نیز ماندگاری مختلفی دارند. دسته اول رنگ‌های موقت هستند  که به آن‌ها رنگ‌های قابل‌شست‌وشوی نیز گفته می‌شود و باید به آن توجه داشته باشید. دسته دیگر رنگ‌های نیمه موقت هستند که پس از ۷ تا ۸ بار شست‌وشو نیز از بین می‌روند. برخی دیگر از رنگ موها به‌صورت دائمی هستند. این مورد به این معنا خواهد بود که رنگ موی موردنظر تا زمانی که موهای جدید سر شما رشد کند ماندگار خواهند بود.  البته باید در نظر داشته باشید که کدام نوع رنگ بیشتر به شما می‌آید.  در حوزه آموزش رنگ مو و آموزش آرایشگری زنانه نیز تمامی این موارد بررسی می‌شوند و در خصوص آموزش رنگ و مش نیز می‌توانیم آن را در نظر بگیریم.

نتیجه‌گیری

در این مقاله ما آشنایی با انواع رنگ مو را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ما انواع مختلف رنگ مو در دسته‌بندی‌های متفاوتی داریم. البته باید در نظر داشته باشید که این دسته‌بندی‌ها شرایط مختلفی را نیز به خودشان اختصاص می‌دهند و نتایج متفاوتی دارند. برای فراگیری تمامی این موارد می‌توانید در آموزشگاه ثبت‌نام کنید تا بر تمامی موارد مربوطه تسلط کامل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *