آموزش بافت مو ساده

بافت مو امروزه در میان خانم ها برای زیبا شدن موهایشان بسیار پر طرفدار است. بافت مو انواع مختلفی دارد.

توصیه می‌شود بافت مویی را انتخاب کنید که برای فرم صورت شما مناسب باشد.

مدل بافت کلاسیک

ابتدا مو‌های خود را شانه کنید و از جایی که می‌خواهید بافت را شروع کنید مو را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا شما یک رشته در سمت راست و یک رشته در سمت چپ و یک رشته در وسط دارید.

رشته‌ ی سمت راست را به حالت ضربدر بر روی رشته‌ی وسط بگذارید و رشته‌ی سمت چپ را بر روی این رشته که درواقع رشته‌ ی سمت راست بوده و الان در وسط واقع شده است و شروع به بافتن کنید. حالا به دستتان تغییر جهت بدهید. بعد از آن رشته‌ی سمت چپ را بر روی رشته‌ی وسط بگذارید.

این کار را مرتب ادامه دهید بنابراین رشته‌ها از سمت چپ و راست بر روی رشته‌ی وسط به حالت ضربدری بافته می‌شود. در نهایت انتهای بافت را با روبان یا کش مو یا انواع نگهدارنده‌های تزئینی ببندبد. بافت ساده از زیر و رو به تنهایی هیچ تفاوتی در شکل ندارد.

بافت مو

مدل بافت طنابی

برای این نوع بافت که ساده و زیباست فقط به دو رشته مو نیاز است. در ابتدا لازم است مو‌های خود را به صورت دم اسبی ببندید. سپس با کمک انگشت مو‌ها را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به صورت جداگانه پیچ دهید و سپس دو رشته موی پیچ داده شده را به یکدیگر بپیچانید تا حالت طنابی یا مارپیچ به خود بگیریند. در آخر نیز انتهای مو را با کش مو ببندید تا مدل بافت مو طنابی حفظ شود..

اگر می‌خواهید مو‌های باز و رها داشته باشید که بافتی ساده روی آن است می‌توانید از مدل بافت آبشاری استفاده کنید.

از سمت چپ سر شروع کنید. به اندازه‌ی ده سانت از محل رویش مو به عقب بروید و یک دسته مو را جدا کنید. آن را به دو قسمت تقسیم کنید. قسمتی که به صورتتان نزدیک است را از دیگری عبور دهید. قسمت دیگر را رها کنید و یک تکه موی جدید بردارید. حالا دوباره مثل مرحله‌ی قبل این تکه‌ی جدید را از تکه‌ی قبلی عبور دهید و تکه‌ی قبلی را رها کنید. همین کار را ادامه دهید تا به قسمت وسط سر برسید و آنجا مو‌ها را ببندید. بعد طرف دیگر سرتان را شروع کنید و مراحل بالا را دوباره تکرار کنید تا بافت متقارن داشته باشید. وقتی به وسط سرتان رسیدید با طرف دیگر یک دسته کرده و همه را با هم ببندید.

بافت مو

مدل تیغ ماهی

با استفاده از کمی ژل مو موها را مرطوب کنید موهایی که می خواهید ببافید را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. قسمت راست موها را با دست راست نگه داشته و با دست چپ ، مقدار کمی از موهای قسمت چپ را برداشته و به داخل بخش راست ببرید.

حال این کار را بر روی قسمت چپ موها انجام دهید (برعکس مرحله قبل).این کاررا آنقدر ادامه دهید تا به پایین مو ها برسید.با کش مو، موها را نگه دارید و روی آنها اسپری بزنید تا موهای درخشانی هم داشته باشید.

بافت مو
1
بافت مو
2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *