آموزش زدن رژلب

رژلب جلوه یک آرایش و تکمیل کننده آن است . به معنی دیگر امضای یک آرایش زدن رژ لب مطابق با آن است . اما بسیاری از بانوان فکر میکنند زدن رژ لب بسیار آسان است و اکثریت بدون توجه به نوع آرایش هر رژ لبی را برای هر آرایشی استفاده میکنند. درصورتی که یکی از کاربردی ترین لوازم آرایش رژلبها هستند ، ولی تعداد کمی هستند که آموزش لازم برای تکمیل آرایششان با رژلب را دیده اند . در این مقاله سعی داریم به موضوعات زیر بپردازیم :

  • نکاتی که قبل از زدن رژلب باید بدانید.
  • روش صحیح زدن رژلب
آموزش زدن رژلب
آموزش زدن رژلب

نکاتی که قبل از زدن رژ لب باید بدانید:

مرحله اول : قبل از زدن رژ لب باید لبی صاف ویکدست داشته باشید . اکثر خانمها لبهایی پوسته پوسته دارند . ازاین رو بهتر است لبهایتان را همواره مرطوب نگه دارید و قبل از رژلب از ماسکهای لب استفاده کنید. اگر ماسک ندارید میتوانید از بالم لب استفاده کنید و اگر حتی نتوانستید بالم تهیه کنید به سادگی از مرطوب کننده استفاده نمایید.برای درمان لبهای پوسته پوسته بهتر است آب به اندازه کافی بنوشید تا به مرور خشکی لبتان از بین برود.

مرحله دوم : برای داشتن یک رژلب طبیعی و جلوه خوب آن بهتر است از کانسیلر یا کرم پودر پنکیک پوششی نازک روی لبتان ایجاد کنید. پس به آرامی مقداری کمی از آن را با فرچه یا پد روی لبتان بمالید تا با پوستتان یکدست شود. نکته مثبت این کار این است که رژلبتان در طول روز فیکس و خوش رنگ می ماند.

مرحله سوم : یک مداد لب همرنگ با رژلب انتخاب کنید و شروع به دور گیری لب و حجم دادن به لب با زدن خطوطی مطابق تصویر کنید. به‌هیچ‌عنوان خط لب را برای قلوه‌ای‌تر نشان دادن لب‌های خود بالاتر از لب بالایی خود نزنید. این را به یاد داشته باشید که این کار اصلاً شمارا زیباتر نمی‌کند که سبب غیرطبیعی‌تر جلوه دادن لب‌های شما می‌شود.

آموزش زدن رژلب

روش صحیح زدن رژلب

بعد از انجام مراحل بالا حالا میتوانید رژلبتان را بزنید. اما نکاتی وجود دارد که باید هنگام استفاده از رژلب به آنها توجه کنید .

  • با توجه به فرم لب هایتان رژلب انتخاب کنید، اگر لب های نازکی دارید بهتر است سراغ رژلب های براق و رنگ روشن بروید ولی اگر لب های بزرگی دارید رژلب های تیره و مات انتخاب کنید.
  • رژلبی انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست تان همخوانی داشته باشد، اگر پوست تان سفید است رژلب های رنگ روشن مانند صورتی، گلبهی، هلویی و قرمز مناسب تان است و اگر پوست تیره ای دارید رژلب های تیره مانند جیگری، زرشکی، بنفش وقهوه ای مناسب تان است.
  • همیشه خطوطی که پس از کشیدن خط لب روی لب ها ایجاد می شوند را به کمک گوش پاک کن یا نوک انگشتانتان محو کنید.
  • برای مات کردن رژ لب های برّاق، قدری پودر تثبیت کننده را روی لب ها بزنید و بگذارید چند ثانیه بماند. بعد از آن با کمک یک فرچه صاف یا توپر، ضربات اهسته ای روی آن بزنید تا یکدست شود.

  • مواظب باشید رژ لب به دندان هایتان نخورد؛ چون زمانیکه از رژ لب های کرمی استفاده می کنید، امکان دارد این اتفاق رخ دهد.
  • هیچوقت از محصولات تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید؛ زیرا استفاده از این محصولات سبب عکس العمل های آلرژیک و دیگر مشکلات می شوند.
  • برای داشتن لب های قلوه ای، قدری هایلایتر کرمی روی کمان مرکزی لب بالایتان بزنید.
  • چنانچه تصمیم دارید با فرچه رژ لب بزنید، از فرچه های نوک تیز استفاده کنید. استفاده از این مدل فرچه سبب می شود نتیجه کارتان دقیقتر شود.

آموزش زدن رژلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *