آموزش کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت که به آن زاویه سازی صورت نیز گفته می شود و با نام مادلینگ صورت در جاهای مختلف عنوان می شود یکی از روش های زیبایی است که در آن استخوان های گونه برجسته می شوند و یک جذابیت بسیار خاص و البته با کیفیت را به ما هدیه می دهند. به طور کلی در روش کانتورینگ، ساختار استخوانی صورت بیشتر نمایان خواهد شد. در این مقاله نیز ما قصد داریم آموزش کانتورینگ صورت را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

آموزش کانتورینگ صورت

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ به زاویه سازی صورت گفته می شود که این مورد به روش های مختلفی قابل انجام است. این روش ها شامل جراحی، تزریق ژل، لیفت نخ، تزریق چربی و البته تزریق بوتاکس و یا گریم است که به آن مادلینگ نیز گفته می شود.

از روش های ساده کانتورینگ می توانیم به گریم کردن از طریق لوازم آرایش مخصوص اشاره داشته باشیم.  معمولا از طریق گریم سعی می شود تا با ایجاد یک سری ترفند ها از این طریق عیب های صورت به طور کامل پنهان گردد. در روش کانتورینگ نیز می توانیم قسمت هایی از چهره که تمایل بیشتری به برجسته سازی دارند را با رنگ روشن هایلایت کنیم و این مورد جز نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

بررسی انواع روش های کانتورینگ

روش های انجام کانتورینگ متنوع هستند که در ادامه به هرکدام از این روش ها اشاره می کنیم و آنها را به صورت جزیی توضیح خواهیم داد:

  • اولین روش کانتورینگ صورت، جراحی است. این روش یک جور روش دائمی برای زاویه سازی صورت حساب می شود. در این روش فرد باید در طول عمل بیهوش باشد و از طریق اره و مته مخصوص، فک را برش می دهند.
  • کانتورینگ صورت از طریق تزریق ژل یکی دیگر از شیوه های انجام کانتورینگ به حساب می آید، در این روش استفاده از جراحی امکان ندارد، و البته این روش به صورت دائمی نخواهد بود و هر چند وقت یک بار نسبت به ترمیم آن باید اقدامات لازم را به انجام برسانید.  در این روش هیچ گونه جراحتی بر روی صورت ایجاد نمی شود و هیچ گونه دردی نیز در بدن ایجاد نخواهد شد. کانتورینگ از طریق ژل به این صورت است که بخش هایی تحت تزریق ژل قرار می گیرند که هدف اصلی آن برجسته کردن و تیز کردن و البته بلند کردن چانه خواهد بود و باید به آن توجه داشته باشید.
  • کانتورینگ صورت از طریق لیفت با نخ یکی دیگر از شیوه های کانتورینگ است که در آن از نخ های بسیار مخصوص لیفت صورت که قابل جذب هستند و به PDO معروف هستند استفاده شده و از این طریق زاویه سازی به صورت کامل انجام خواهد شد. از طریق کانول نخ ها در زیر پوست قرار داده می شوند. استفاده از این نخ ها باعث کشیده شدن پوست صورت خواهند شد و می توانند باعث زیباترین شدن و طبیعی تر شدن صورت نیز شوند.
  • کانتورینگ صورت از طریق تزریق چربی یکی دیگر از شیوه های انجام کانتورینگ است. این شیوه بر خلاف کلیه روش های زاویه سازی، به عنوان یکی از روش های طبیعی و مهم برای خوش فرم ساختن صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه پزشک متخصص با استفاده از چربی شکم و ران و پهلو ها عملیات تزریق و انجام کانتورینگ را به صورت کامل پیاده سازی می کند.
  • انجام کانتورینگ صورت از طریق تزریق بوتاکس نیز به عنوان یکی دیگر از شیوه های مهم در این زمینه به حساب می آید. بوتاکس یک نوع ماده سمی است که کار آن فلج کردن عضلات می باشد. حال برای زاویه دار کردن صورت نیز افراد می توانند از بوتاکس به صورت کامل استفاده کنند. نکته مهمی که باید در این امر به آن توجه داشته باشیم این است که تزریق بوتاکس در روند انجام کانتورینگ باید زیر نظر یک پزشک متخصص به انجام برسد و باید این مورد را افراد در هنگام انجام کانتورینگ از طریق بوتاکس در نظر بگیرند.

آموزش کانتورینگ صورت برای فرم های مختلف

شیوه های کانتورینگ به شرح زیر اسـت:

کانتورینگ صورت گرد

در ابتدا می توانیم به صورت گرد اشاره داشته باشیم که به شرح زیر است:

  1. می توانیم روی بخش گونه و بینی هایلایت بزنیم.
  2. برای بخش های بالایی گونه ها نیز می توانیم از سایه های بسیار تیره استفاده کنیم.
  3. سپس می توانیم بخشی از پیشانی که در انتهای ابرو است را تیره کنیم.
  4. برای بخش های رویی و زیرین نیز از هلایت استفاده می کنیم و روی خط فک باید تیره شود.

کانتورینگ صورت کشیده

برای کانتور صورت های کشیده باید به شیوه زیر کار انجام شود:

در ابتدا باید قسمت بالاتر پیشانی را سایه بزنیم.

روی بخش های برجسته گونه هایلایت بزنیم.

سایه تیره از اطراف گوش تا میانه گونه باید ترسیم شود.

در صورت داشتن چانه کشیده نیز در بخش مرکزی آن باید یک خط عمود رسم شود.

برای اینکه بینی کوچکتر نشان داده شود، باید در بخش وسط آن از هایلایتر استفاده شده و دو طرف دیگر آن سایه تیره زده شود.

کانتورینگ صورت مربعی

برای کانتورینگ صورت مربعی باید به شرح زیر عمل کنیم:

استفاده از کرم پودری تیره مهم است و زاویه اطراف پیشانی و چانه را باید کاهش دهید.

از هایلایتر باید استفاده کنید و بخش وسط چانه و بینی و گونه ها باید روشن شوند.

سه گوش وسط ابرو و زیر بخش اصلی آن باید هلایلایت زده شود و باید از رژ گونه نیز استفاده شود. در آخر نیز باید محو سازی را انجام دهیم.

کانتورینگ صورت  قلبی

برای کانتورینگ صورت قلبی نیز باید کانتور در بالاترین قسمت پیشانی زده شود. سپس به سمت گیجگاه و گونه حرکت می کنیم و آن را محو می کنیم.

رژگونه باید به مقدار فاصله کمی از بخش اطراف بینی شروع شده و تا اطراف گوش نیز ادامه یابد.

کانتورینگ صورت مستطیلی

برای کانتور صورت مستطیلی نیز باید از پرایمر و کرم پایه استفاده کنیم.

استفاده از رنگ تیره و پودر کانتور نیز اهمیت دارد.

برای خط گونه از رنگ تیره تری باید استفاده شود. برای چانه نیز همین گونه است.

برای حجم دهی گونه نیز باید از رنگ روشن استفاده کنیم.

کانتورینگ صورت الماسی

برای کانتور صورت الماسی استفاده پرایمر و کرم پایه مهم است. استفاده از پودر کانتور تیره برای خط بالا و پایین فک اهمیت دارد.

از پودر روشن روی خط کمر استفاده شود.

از پودر روشن تر نیز برای بخش خط بالایی فضای بین گونه و چانه استفاده خواهیم کرد.

از طریق پودر تیره تر بخش بین خط خطر و خط کمر باید رنگ بری شود.

از طریق هایلایتر می توانیم برخی نقاط را برجسته کنیم.

کانتورینگ صورت
کانتورینگ صورت

نتیجه گیری

در این مقاله ما آموزش کانتورینگ صورت را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شیوه های مختلفی برای کانتورینگ وجود دارد و اگر قصد یادگیری کانتورینگ صورت را دارید می توانید در آموزشگاه ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *