بالیاژ مو چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر دوست دارید تغییری در رنگ موهای خود ایجاد کنید بهتر است بالیاژ مو را که به عنوان ملکه رنگ‌ها معروف است را در نظر داشته باشید. این نوع رنگ مو به به خاطر اینکه با رنگ موهای عادی فرق می‌کند می‌تواند موهای شما را به نوع خاصی آرایش کند.

روش بالیاژ کردن مو
 

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو یک رنگ عادی نیست و یک نوع روشی است که برای هایلات کردن به کار می‌رود. این رنگ مو که برای اولین بار در فرانسه انجام شد مورد توجه بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد دیگر قرار گرفت. در اوایل سال ۱۳۹۰ نیز با وارد شدن به ایران، بسیاری از خانم‌های ایرانی از بالیاژ مو استقبال کردند.

یک نوع تکنیک رنگ کردن مو است که در آن آرایشگر آزادانه رنگ را روی مو‌های شما می‌گذارد. در واقع بالیاژ یعنی مش مو در هوای آزاد. در این روش نسبت به روش فویل نتیجه‌ی ملایم‌تر و طبیعی‌تری به دست می‌آید.

تفاوت اصلی‌اش با هایلایت مو این است که رنگ مو در ریشه، تیره‌ترین رنگ را دارد و به روشن‌ترین رنگ در قسمت ساقه و نوک مو (در این سبک حدودا نصف یا یک سوم قد مو روشن می‌شود) می‌رسد.

به همین ترتیب به مرور زمان و در صورت رشد مو، تغییر یا اختلالی در این سبک ایجاد نمی‌شود و نیازی به ترمیم رنگ ریشه کمتر از حالت‌های دیگر است. در این متد می‌توان هایلایت‌هایی زیبا و طبیعی تا رنگ‌های روشن مثل شرابی و حتی صورتی را ایجاد کرد.

بالیاژ کردن مو

روش بالیاژ کردن مو

آنچه برای بالیاژ احتیاج دارید:

• پودر دکلره
• کرم اکسیدان
• برس و کاسه‌ی رنگ مو

قبل و بعد از بالیاژ مو چه کار کنیم؟

بهتر است که قبل از هر نوع رنگ مویی، نوک موها را کوتاه کنید. کوتاهی مو را قبل از بالیاژ پیشنهاد می کنیم. مثلا می توانید حدود یک تا سه سانت دم موها را کوتاه کنید و خرابی های مو را از بین ببرید؛ تا لایه های رنگی جدید را روی موهای سالم تجربه کنید زمانی که از مدل جدید و کوتاهی آن راضی بودید، می توانید اقدام به بالیاژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *