دوره آموزش میکروپیگمنتیشن

دوره آموزش میکروپیگمنتیشن ، انجام میکروپیگمنتیشن (آرایش دائم صورت) به سختی تلفظش نیست؛ روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل که به کاربر (پیگمنتر) این امکان را می‌دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام کند؛ این کار فرآیند کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تکنیک علاوه بر کاربرد‌های زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.

تفاوت میکروپیگمنتیشن و تاتو در میزان و عمق نفوذ سوزن در پوست، نوع سوزن و رنگدانه های مورد استفاده می باشد. میزان عمق نفوذ میکروپیگمنتیشن بصورت سطحی می باشد و اگر مشتری را دلزده بکند براحتی می تواند هاشور ابرو، خط لب و … ریمو کند.

امروزه کاربرد میکروپیگمنتیشن بیشتر از تاتو می باشد و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نموده است. امروزه یکی از فاکتورهای اصلی در زیبایی صورت داشتن آرایش دائم صورت (میکروپیگمنتیشن) می باشد.

میکروپیگمنتیشن
میکروپیگمنتیشن

کاربرد میکروپیگمنتیشن

بهبود ظاهر پلک‌ها، اضافه کردن یا جایگزین کردن ابروها، بهبود خط لب، خط چشم دائمی، تقویت مژه برای مژه‌های کم پشت، قرینه‌سازی ابروها، لک‌های ماه گرفتگی، ناهنجاری‌های مویرگی خوش‌خیم، مخفی کردن قسمت‌های بی‌مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر، بازسازی هاله سینه و آرایش چشم برای افرادی که به مواد آرایشی آلرژی دارند از مواردی است که می‌توان از میکروپیگمنتیشن کمک گرفت. در حوزه آرایش دائم برای موارد زیر می‌توان از این روش استفاده کرد:

طراحی و قرینه‌سازی ابرو با تکنیک‌های مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سایه ابرو و …
خط چشم دائم پلک بالا یا خط مژه دائم پلک بالا، خط چشم پلک پایین، سایه چشم پلک بالا و پایین که در اصطلاح عموم به آن هاشور خط چشم یا هاشور مژه هم گفته می‌شود.
میکروپیگمنتیشن رژلب و خط لب یا دراصطلاح هاشور رژلب جهت قرینه‌سازی لب یا حجیم‌سازی لب. گاهی از آن برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب‌ها هم استفاده می‌شود. با این روش می‌توان سیاهی دور لب‌های افراد را نیز از بین برد.
کاربرد دیگر از بین‌بردن جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکار‌های پوستی است. درواقع با این روش می‌توانیم دقیقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هایی از پوست که از نظر رنگ ناهمگون است کار کنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی.

برای انجام میکرو‌پیگمنتیشن باید به مراکز آرایشی مجاز مانند آموزشگاه بانو یعقوبی که هم دوره‌ آموزشی کامل و هم دستگاه‌های پیشرفته دارند، مراجعه کنید.

زیرا این آموزش زیرنظر پیگمنتر با گواهی آموزشی معتبر سازمان فنی و حرفه ای انجام می پذیرد و از رنگ و دستگاه های دارای گواهی وزارت بهداشت استفاده می نماید.