فرق بالیاژ مو با دکلره کردن

در این آموزش سعی بر این داریم که به تفاوت بالیاژ و دکلره مو بپردازیم . بدین منظور با تعریف هرکدام به تفاوت این دو روش پی خواهید برد.

دکلره مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

دکلره مو چیست و چگونه انجام می شود
 

دکلره کردن یعنی بی رنگ کردن مو و رساندن مو به رنگ پایه ای بی رنگ، افرادی موهای خود را دکلره میکنند که میخواهند موهای خود را روشن رنگ کنند یا فانتزی که باید پایه موهای خود را بی رنگ کنند تا رنگ مورد نظر را رو موهای خود داشته باشند. در این روش از پودر دکلره با اکسیدان ۱۲% استفاده می شود البته برای موهای نازک تر از اکسیدان ۹% بهتر است استفاده شود. مخلوط اکسیدان و پودر دکلره باید به اندازه ای باشد که غلظت آن همانند ماست باشد.

همیشه موهایتان ار از پشت سر و بخش پایینی شروع کرده و همینطور پله پله ادامه دهید تا تمام سر آغشته شود. سپس به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تامل نمایید تا فعالیت شیمیایی دکلره انجام گیرد اما توجه داشته باشید این مدت زمان به جنس موهایتان بستگی دارد و بر اثر این فعالیت شیمیایی رنگدانه های طبیعی مو از ساختمان مو خارج شده و همین دلیل منجر به روشن تر شدن موهایتان می شود.

 

بالیاژ مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

بالیاژ مو چیست و چگونه انجام می شود

با بالیاژ می توانید رنگ موی طبیعی مانند رنگ موی کودکان را تجربه کنید. بالیاژ خط رشد کم جلوه تر و کمرنگ تری دارد و به همین دلیل طبیعی تر جلوه می کند. در این صورت مانند هایلایت با فویل خطوط مشخص پدید نمی آید. در حالی که در بالیاژ مو در برابر نور خورشید طبیعی جلوه می کند. همچنین بالیاژ مانند هایلایت از فویل یا کلاه استفاده نمی کند.

بالیاژ از ابتدای ریشه مو آغاز شده و در انتهای مو به هایلایت های زیبا منجر می شود. بالیاژ می تواند روی سطح مو انجام شده و نباید تا انتهای مو انجام شود، زیرا در این صورت یک رنگ ثابت خواهید داشت. بالیاژ بر روی تمام موها زیباست اما بر روی موی فر راحت تر می نشیند زیرا می توانید یک تکه موی فر را برداشته و آن را رنگ کنید. دکلره و رنگ موی انتخابی به جنس مو بستگی ندارد بلکه به روش انجام آن بستگی دارد تا سرانجام به رنگ دلخواه دست یابید.

جهت یادگیری دکلره و بالیاژ می توانید در دوره های آموزشی رنگ و مش آموزشگاه آرایشگری بانو یعقوبی ثبت نام کرده و مدرک فنی و حرفه ای بین المللی این دوره را هم دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *