لیزر موهای زائد و مزایای لیزر مو

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند در زیبایی پوست صورت و بدن در نظر گرفت، انجام لیزر موهای زائد است. در این روش با استفاده از لیزر یک سری پالس به صورت متمرکز به سراغ فولیکول های مو می روند. فولیکول های مربوطه مقدار گرمای لیزر را از نور آن جذب می کنند. ادامه روند این فرآیند می تواند باعث از بین رفتن موهای مربوطه شود. استفاده از این روش مزایای بسیار زیادی را نیز به خودش اختصاص می دهد. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی لیزر موهای زائد و مزایای لیزر مو بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش بسیار کاربردی در از بین بردن موهای زائد بدن به کار می رود. استفاده از لیزر هیچ ضرری برای بدن انسان ندارد ولی ممکن است در طول انجام فرآیند و یا بعد از آن فرد دچار کمی درد شود. در هنگام لیزرموهای زائد افرادی که به عنوان متخصص مشغول انجام آن هستند می توانند از یک سری روش های خنک کننده قبل و بعد از درمان استفاده کنند. این روش ها باعث می شود تا در روند درمان، فرد هیچ گونه دردی را احساس نکند و باید به این مورد توجه داشته باشید.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

قبل از انجام لیزرموهای زائد چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

  • ناحیه ای که برای انجام لیزر روی پوست خود در نظر دارید، باید یک روز قبل از این که لیزر آن ناحیه انجام گیرد، به طور کامل اصلاح شود. در صورتی که برای اولین بار می خواهید لیزر انجام دهید، می توانید یک بخش بسیار جزیی از مو را در ناحیه مربوطه باقی بگذارید تا متخصص بهتر بتواند در مورد روند انجام کار با لیزر تصمیم بگیرد.
  • در صورتی که می خواهید بخش بیکینی بدن خود را لیزر بزنید، موهای بخشی که نمی خواهید لیزر بزنید را نباید بتراشید.
  • هنگام انجام لیزر هیچ گونه ماده آرایشی نباید روی پوست شما باشد چون می تواند در روند انجام کار اختلال ایجاد کند.
  • در صورتی که قصد دارید از بروز هرگونه آسیب احتمالی به پوست خود جلوگیری نمایید حداقل باید ۲ هفته قبل از اینکه لیزر بزنید، از هیچ گونه محصولات برنزه کننده پوست نباید استفاده کنید.
  • ۳ روز قبل از انجام و ۳ روز بعد از آن به هیچ عنوان نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.
  • بعد از انجام روند درمان، به مدت ۴ هفته، هیچ گونه اپیلاسیون و انداختن بند و استفاده از موچین روی پوست نباید انجام گیرد و باید به این امر توجه کامل و کافی داشته باشید.

بررسی مزایای لیزر مو

انجام لیزر مو مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به تمامی این مزایا اشاره خواهیم داشت:

  1. اولین مورد دقت بالایی است که در روند انجام لیزر مو در نظر گرفته می شود. لیزر به شما کمک می کند تا تمامی موهای تیره و البته درشت که روی بدن خود دارید را به طور کامل حذف کنید. انجام این کار به هیچ عنوان به نواحی پوست اطراف موهای تیره و درشت آسیبی نخواهد رساند.
  2. سرعت عملکرد بالایی را می توانیم برای روند انجام لیزرموهای زائد در نظر بگیریم. به طوری که هر پالس از لیزر که به سمت پوست می رود تا موهای زائد را از بین ببرد، در ثانیه این کار را انجام می دهد. این امر به ما نشان می دهد که می توانیم به طور همزمان روند انجام لیزر موهای زائد بر روی پوست های خود را به انجام برسانیم.
  3. نتیجه کار نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعد از این که ۳ الی هفت جلسه درمانی شما گذشت، می توانید شاهد باشید که دیگر موی زائدی در نواحی مربوطه روی پوست شما رشدی نداشته است.
  4. هیچ گونه محدودیت از نظر عملکرد برای انجام لیزرر موهای زائد وجود ندارد. در واقع باید در نظر داشته باشید که استفاده از دستگاه لیزر تقریبا تمامی محدودیت هایی که برای حذف موهای زائد بدن خود دارید را به طور کامل برطرف می کند.
  5. میزان اثر بخشی از دیگر مواردی است که باید به آن در هنگام انجام لیزرموهای زائد توجه داشته باشیم. اثر بخشی لیزر به موارد مختلفی بستگی دارد. در این خصوص ما می توانیم به رنگ پوست و ضخامت آن و همچنین تراکم موهای زائد روی پوست خود اشاره کنیم. تمامی این موارد در جلسات مشاوره قبل از انجام لیزر توسط پزشک مربوطه به طور کامل بررسی می شوند تا هیچ گونه مشکلی برای شما بوجود نیاید.
  6. در صورتی که چند ماه از لیزر موهای زائد گذشت، و شما شاهد هر گونه رشد مو در نواحی مربوطه بودید، باید در نظر داشته باشید که رشد موهای مربوطه بسیار کمرنگ تر از قبل خواهد بود.
  7. شما می توانید از لیزر موهای زائد برای قسمت های مختلف بدن استفاده کنید و موهای زائد نواحی مربوطه را به طور کال از بین ببرید.
  8. استفاده از لیزر موهای زائد نه تنها موهای زائد شما را از بین می برد بلکه باعث روشنی و صافی پوست شما نیز می شود.
لیزر موهای زائد و مزایای لیزر مو
لیزر موهای زائد و مزایای لیزر مو

بررسی نکات دیگر

ممکن است بعد از انجام لیزر موهای زائد برخی از افراد یک سری عوارض ناشی از لیزر را تجربه کنند. برخی از این عوارض شامل درد است که تقریبا چند ساعت بعد از انجام لیزر، درد به طور کامل در نواحی مربوطه کاهش می یابد. تورم و قرمزی نیز جز دیگر مواردی است که به همراه گرما عوارض کوتاه مدت را بعد از انجام لیزرموهای زائد شامل می شود که از طریق کمپرس آب یخ می توانید این عوارض را به طور کامل برطرف کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما لیزرموهای زائد و مزایای لیزر مو را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد یکی از بهترین راه ها در این زمینه به حساب می آید. این روش مزایای بسیار زیادی دارد به طوری که دیگر بعد از انجام لیزر مثل قبل شاهد رشد موهای ضحیم و درشت بر روی پوست بدن خود نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *