نحوه بهبود موهای گره خورده

موهای گره خورده می توانند نا امید کننده باشند. ممکن است موهای شما سخت و خشک باشد و رشته ها از هم جدا نشوند. این مشکل شایع را می توان با تغییرات ساده در نحوه مراقبت از مو خود برطرف کرد. با شستن صحیح موهای خود، انتخاب محصولات مناسب مو هایتان و آسیب نزدن بیشتر به آن ها، می توانید در بهبود موهای گره خورده تاثیر زیادی داشته باشد و باعث شود موهای خود را صاف و براق کنید.

۱- ایجاد یک برنامه مراقبت از مو سالم

نحوه بهبود موهای گره خورده

موهای خود را به درستی بشویید. شستن بیش از حد موهای شما می تواند باعث عدم جدا شدن موهای شما شود و گره مو را بدتر کند. هنگام شستن موهای خود از دستکش بلند استفاده کنید تا بیشتر از حد موهایتان ریزش پیدا نکند.

  • فقط ریشه‌های مو خود را بشویید. این جایی است که چربی شکل می‌گیرد و این کار از بین رفتن روغن‌های طبیعی مو جلوگیری می کند.
  • وقتی که حمام تمام شد، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که موهای خود را با آب سرد بشوئید. آب داغ به موهای شما آسیب می‌ زند و خشکی و گره را ایجاد می‌کند.

۲- از ابزارهای مناسب در مو گره خورده استفاده کنید

نحوه بهبود موهای گره خورده

هنگامی که مو مرطوب است موهای خود را با شانه دندانه بزرگ شانه بزنید. زمانی که مو خشک می‌شود موی خود را شانه نزنید زیرا این کار فقط باعث شکستگی بافت مو می شود. موهای خود را با پیچیدن در یک تی‌ شرت به جای یک حوله خشک کنید. این کار به حفظ رطوبت و جلوگیری از آسیب رسیدن به مو کمک می‌کند.

۳- یک برنامه ریزی برای شستشو مو خود ایجاد کنید

نحوه بهبود موهای گره خورده 3

شستشو هر روز مو شما آن را از داشتن روغن های طبیعی که برای آب رسانی مو لازم است از بین می برد، بنابراین شستن مو هر روز امری مهم است. روغن در موهای شما، رشته‌ های مو شما را مرطوب خواهد کرد و به تعمیر بافت مو کمک خواهد کرد.

۴- عادت های مو سالم را اتخاذ کنید

نحوه بهبود موهای گره خورده 4

کارهای زیادی وجود دارد که ما انجام می دهیم و به موهای ما آسیب می رساند. اگر موهای شما از بافت نازک است، باید بیشتر مراقب باشید که چه کاری انجام می دهید و باعث صدمه زدن به موهای شما می شود.

  • در فصل گرما قبل از اینکه از خانه خارج شوید حتما کلاه یا روسری ضخیم برای عدم آسیب نور خورشید استفاده نمایید.
  • تا جایی که ممکن است از ابزاری که گرمای غیر طبیعی برای مو های شما ایجاد می کند مانند سشوار، اتو مو و… خودداری نمایید و بگزارید موها خودش خشک شود.
  • اگر اجباراَ باید از ابزارهای داغ کننده برای مو استفاده کنید ، فقط گاهی اوقات از آنها استفاده کنید. ابزار داغ را روی یک نقطه مو خیلی طولانی نگذارید، آن را در حال حرکت نگه دارید.
  • سعی کنید موهای خود را در حالی که مشغول بهبود آن هستید، رنگ نکنید زیرا این باعث آسیب بیشتر موهای شما می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *