نحوه صحیح کات زدن و برش مو

کات زدن و برش مو یکی از مواردی است که می توانیم در رابطه به آرایشگری در نظر بگیریم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کات زدن و برش مو به چه روشی صحیح است. در این مقاله نیز ما قصد داریم نحوه صحیح کات زدن و برش مو را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بررسی شیوه های کات زدن و برش مو

روش های زیادی برای کات زدن و برش مو در حالت های مختلف وجود دارد و می توانیم در ادامه به آن ها اشاره داشته باشیم:

  1. کوتاه کردن مو در هنگامی موخوره  نیز از مشکلاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم. در این حالت باید از وسایل قیچی اصلاح مو، شانه و کش یا گیره مو استفاده کنیم.  ابتدا در این حالت مو به چند قسمت تقسیم می شود و آنها را کوتاه می کنیم و قسمتی از آن را نیز کنار می گذاریم. قسمت آزاد مو را نیز شانه می کنیم تا همه گره ها و پیچیدگی ها به طور کلی از میان برداشته شوند. حال قیچی را نیز می توانیم به صورت عمودی نگه داریم و از بخش های مربوط به برش کوتاه جهت کوتاه کردن موهای خود نیز استفاده خواهیم کرد.

نحوه صحیح کات زدن و برش مو

  1. روش بعدی مربوط به کات زدن و برش مو برای لیر بلند است. برای کات زدن و برش مو در این حالت  می توانیم از وسایلی مثل قیچی اصلاح مو و شانه و یا برس مو و گیره های مو استفاده کنیم. در این حالت مو های خودمان را شانه می کنیم و گره های آن را کاملا باز می کنیم. سپس باید به جلو خم شویم و موهای خودمان را از بخش پستی به سمت روبروی خود بیاوریم.  سپس آن را به صورت دو سانت زیر خط موی خود به حالت دم اسبی نیز در خواهیم آورد.

دوباره نیز موهای خودمان را برس می کشیم و یک کش دیگر را در نقطه ای که میخواهیم موهای خودمان را کوتاه کنیم نیز می بندیم. دو انکشت را نیز در دوطرف موهای خود بالای کش دوم قرار خواهیم داد. موها را به طور مساوی نیز پخش می کنیم و آن ها را نیز مستقیما در بخش جلویی کوتاه می کنیم.

در صورتی که می خواهیم انتهای موهای خود را پرپشت کنیم، قیچی را به صورت عمودی نگه می داریم و به سمت بالا برش میدهیم. سپس می توانیم هر دو کش را برداریم و موهای خودمان را به عقب برگردانیم و آنها را به طور کامل برس بکشیم.

برای لایه های جلویی نیز می توانیم موهای خود را شانه کنیم و گره های آن را کاملا نیز باز نماییم.

موهای جلویی را کنار می گذاریم و بقیه موها را کوتاه می کنیم. البته می توانیم مقدار مویی که به پهلو می افتد را نیز برداریم. در این حالت باید اجازه دهیم که موهای ما روی صورت  خودمان بیفتد و آن ها را نیز برس بزنیم.

سپس موهای مرکز بخش اصلی همین قسمت را می گیریم و یک انگشن را رو و زیر آن قرار می دهیم.  قسمت اصلی از موها را با استفاده از روش نقطه ای که قیچی در آن بخش به صورت عمودی گرفته شده کات برش میزنیم.

موهای بخش مرکزی را به عنوان مرجع اصلی نیز نگه می داریم و بسته به تعداد لایه های جانبی نیز بقیه موهای خودمان را چند سانتی متر زیر قسمت اصلی کوتاه می کنیم.

پس از پایان کار نیز تمام موهای خودمان را برس می زنیم تا به طور کامل مطمئن شویم که موهای یکنواختی داریم.

 

۳- کات زدن و برش مو برای موهای فر

در این حالت می توانیم از شانه دم موشی و قیچی های اصلاح مو و گیره و کش مو استفاده کنیم. حال در این قسمت موهای خودمان را شانه می کنیم تا هیچ گونه پیچیدگی خاصی وجود نداشته باشد. بخشی از مو که برای موی چتری مناسب است را جدا می کنیم و روی صورت می اندازیم. بقیه موهای خود را نیز برش خواهیم داد. از طریق خط چشم که به عنوان مرجع اصلی خواهد بود، این بخش از موها را به سمت بالا و بخش خارجی کوتاه خواهیم کرد.  سپس از کناره ها شروع می کنیم و قسمت هایی از موهای خود را باز می کنیم و آن ها را با روش برش نقطه ای کوتاه خواهیم ساخت.

نحوه صحیح کات زدن و برش مو

۴- کات زدن و برش مو برای موی دم اسبی تک شاخ

در این بخش نیز از دو عدد کش و قیچی های اصلاح مو و شانه نیز استفاده خواهیم کرد. سپس باید تمامی بخش های مو را به صورت دم اسبی در پشت فرق سر ببندیم. از یک کش نیز برای محکم کردن دم اسبی در محل مورد نظر استفاده می کنیم. سپس می توانیم کش دوم را برداریم و آن را در بخشی می خواهیم مو های خود را کوتاه کنیم ببندیم.  سپس می توانیم دم اسبی را مستقیما بالا نگه داریم و دقیقا بالای دومین کش را کوتاه کنیم. در حوزه آموزش آرایشگری زنانه نیز می توانیم این مورد را در نظر بگیریم.

۵-  کات زدن و برش مو برای باب کات نامتقارن

در این روش نیز از چند عدد کش و قیچی های اصلاح مو استفاده خواهیم کرد.

در این روش نیز موهای خود را از وسط جدا می کنیم و این را تا پشت گردن ادامه می دهیم تا مو های به دو قسمت تقسیم شوند. هر قسمت نیز با کش باید بسته شود. دو بخش دیگر را نیز در نقطه ای که میخواهید موهای خود را کوتاه کنید می توانید ببندید. یکی از کش ها باید کمی پایین تر از کش دیگری کشیده شود. از طریق روش برش نقطه ای نیز زیرکش های دوم هر دو بخش کات زده خواهد شد. باید یک قسمت نیز از قسمت دیگر شیبدار تر کات زده شود تا شکل اصلی ایجاد گردد. در حوزه آموزش کوتاهی مو این امر مهم است.

۶- کات زدن و برش برای چتری های صاف

در این روش نیز باید از شانه دم موشی استفاده کنیم تا شکل مثلث در جلوی مو ایجاد شود. این قسمت از مو جدا شده و مستقیما باید به طور مساوی کوتاه شود.

از روش کات نقطه ای نیز برای نرم کردن انتهای مو استفاده شود. در صورت ایجاد حاشیه مخروطی نیز می توانیم این قسمت از مو را در زیر ابروهای خود کوتاه کنیم و وقتی به گوش ها نیز نزدیک می شویم کات بیشتری و یا برش بیشتری بزنیم. به طور کلی هیرکات شیوه های متفاوتی دارد.

  1. در روش کوتاه کردن مو برای بلانت کات نیز باید مو به چهار قسمت مساوی تقسیم شود که دو قسمت در جلو و دو قسمت در پشت نیز باشد. هر چهار قسمت نیز با کش بسته شود. از چهار کش نیز برای بستن نقطه های مربوطه جهت کات و یا برش استفاده شود. موها را در یک قسمت به صورت مستقیم در زیر کش دوم کوتاه می کنیم. از این قسمت نیز به عنوان مرجع برای برش سایر بخش ها نیز استفاده خواهیم کرد.
نحوه صحیح کات زدن و برش مو
نحوه صحیح کات زدن و برش مو

نتیجه گیری

دراین مقاله ما نحوه صحیح کات زدن و برش مو را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهم این است که می توانیم برای یاد گیری نحوه صحیح کات زدن و برش مو  نسبت به ثبت نام در آموزشگاه اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *