نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده

مو جز زیبایی های بدن انسان به حساب می آید و ما باید همیشه از آن مراقبت کنیم تا دچار هیچ گونه آسیبی نشود. نکته مهمی که باید آن را در نظر داشته باشید این است که در برخی مواقع موهای ما آسیب دیده خواهند بود. در این حالت باید در نظر بگیرید که عواملی دست به دست هم داده اند و باعث شده اند تا ما موهای آسیب دیده داشته باشیم. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

موی آسیب دیده به چه مویی گفته می شود؟

معمولا مو زمانی آسیب می بیند که دچار گرما و برخی درمان های شیمیایی بسیار شدید شود. این حالت می تواند لایه های بیرونی مو که به صورت محافظ هستند را از بین ببرد. در این جا می توانیم بگوییم که اگر این لایه از بین برود، موی ما دچار آسیب شده است که موی آسیب دیده نیز دچار مشکلاتی خواهد بود و در ادامه به بررسی مشکلات موی آسیب دیده خواهیم پرداخت.

نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده
نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده

بررسی مشکلات موی آسیب دیده

مشکلات موی آسیب دیده موارد زیادی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

بررسی کدری و خشکی

موهایی که آسیب دیده هستند، معمولا به دلیل اینکه روغن مویی ندارند، درخشش خاصی که باید داشته باشند را دیگر نخواهند داشت.  در این حالت باید افراد از شامپوهای غیر شیمیایی استفاده کنند، تا هیچ گونه آسیبی به موهای آن ها وارد نشود.

بررسی موهای درهم و گره خورده

موهایی که آسیب دیده هستند می توانند گره خورده نیز باشند.  این مورد به این دلیل است که کوتیکول های میان تارهای مو باعث ایجاد اصطکاک می شوند و گره خوردگی میان موها نیز ایجاد خواهد شد. کمبود رطوبت نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

بررسی جزییات دیگر

در ادامه موارد بالا می توانیم به وز شدن مو و شکنندگی و استفاده از برخی وسایل حرارتی نیز اشاره کنیم.  در حالت کلی، کلیه موارد به خصوص استفاده از وسایل حرارتی می توانند به سرعت موها را خشک کنند، و آسیب های بسیار زیادی نیز به مو وارد سازند.

شستن نامناسب نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث آسیب به ساقه های مو خواهد شد. حال باید بدانید که شما باید به خوبی موهای خود را بشویید و زمان مناسبی را برای این کار قرار دهید تا دچار هیچ گونه آسیبی به موی خود نشوید.

بررسی نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده

حال که ما به برخی از موارد مربوط به موهای آسیب دیده اشاره داشتیم، باید در نظر بگیریم که چه نکات خاصی وجود دارند که به درمان موهای آسیب دیده نیز کمک می کنند:

بررسی روتین حمام مناسب

داشتن برنامه حمام مناسب برای افرادی که دچار آسیب مو هستند می تواند مناسب باشد. استفاده از برخی نرم کننده ها در حمام می تواند برای مو نیز بسیار مناسب باشد.

استفاده از محصولات مراقبت از مو بعد از حمام

محصولاتی نیز در بازار هستند که شما می توانید برای مراقبت از موی خود بعد از حمام از آن ها استفاده کنید. در این خصوص می توانیم به محصولاتی از قبیل کرم مو و یا سرم مو که برای تقویت موهای استفاده می شوند اشاره کنیم.

درمان موهای آسیب دیده
درمان موهای آسیب دیده

برخی دیگر از موارد هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

مکمل های غذایی

مکمل های غذایی مناسب می توانند برای درمان مو بسیار مفید باشند. این مورد باید توسط یک پزشک بسیار حرفه ای برای شما تجویز شود.

انجام درمان های سالنی

در برخی از سالن های زیبایی شیوه های درمانی مناسبی در خصوص موهای آسیب دیده وجود دارد. شما می توانید از این شیوه ها برای درمان موهای آسیب دیده استفاده کنید که در این خصوص می توانیم به کراتین، احیا، بوتاکس و سایر موارد اشاره داشته باشیم که افرادی که دچار درمان موی آسیب دیده هستند به راحتی می توانند از این شیوه ها استفاده کنند و موهای آسیب دیده خودشان را درمان نمایند.

استفاده از شیوه های پزشکی

برخی از شیوه های پزشکی که جز درمان های پزشکی حساب می شوند، برای درمان موهای آسیب دیده می توانند بسیار موثر عمل کنند. در این حالت ما می توانیم به سراغ روش هایی از قبیل PRP و مزوتراپی برویم. این روش ها برای کلیه آسیب های مو می توانند مفید واقع شوند و نیاز شما را در حوزه درمان موهای آسیب دیده به طور کامل نیز برطرف خواهند ساخت

بررسی روغن تراپی

روغن تراپی نیز جز شیوه های مربوط به درمان موهای آسیب دیده به حساب می آید. استفاده از برخی روغن ها مثل روغن آرگان، آووکادو، نارگیل و زیتون می توانند برای درمان موهای آسیب دیده بسیار موثر واقع شوند. برای این کار اگر گره ای روی موی شما باشد، باید به طور کامل باز شود و سپس بر روی کل مو روغن را بزنید و تا ۴۵ الی ۱ ساعت نیز صبر کنید، بعد به حمام رفته و شست و شوی موهای خود را انجام دهید.

استفاده از ماسک موی خانگی

امروزه برای درمان موهای آسیب دیده بسیاری از افراد از ماسک موی خانگی استفاده می کنند. ماسک هایی که در این زمینه وجود دارند، شامل ماسک آووکادو، ماسک روغن نارگیل و ماسک تخم مرغ هستند که هم کیفیت بسیار بالایی دارند و هم در درمان آسیب های مربوط به مو بسیار کمک کننده هستند. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصرف آب به صورت روزانه

مصرف آب به تعداد ۸ لیوان نیز می تواند در درمان موهای آسیب دیده بسیار مفید باشد. آب برای سلامت بدن بسیار ضروری است. مصرف آب می تواند کلیه مشکلاتی که ممکن است برای بافت مو و البته سایر بخش ها بوجود آید را برطرف کند.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی نکات طلایی برای درمان موهای آسیب دیده پرداختیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید بدانید این است که موهای آسیب دیده بر اساس شرایطی دچار آسیب می شوند. استفاده از راه حل های گفته شده در این مقاله می تواند برای درمان موها بسیار موثر باشد. شما می توانید برای یادگیری کلیه نکات در حوزه آرایشگری در آموزشگاه بانو یعقوبی ثبت نام کنید تا به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *