پاکسازی و خود آرایی

پاکسازی و خود آرایی به طور کلی به ما کمک می کنند تا ظاهری زیبا داشته باشیم. پاکسازی که به پوست بر می گردد و ما می توانیم از موادی استفاده کنیم که در زمینه پاکسازی به کمک می کنند. خود آرایی نیز روشی است که زمانی که ما قادر به آرایشگاه رفتن نیستیم و زمان کمی برای رفتن به آرایشگاه داریم می توانیم از خودآرایی استفاده کنیم. در این مقاله نیز ما قصد داریم پاکسازی و خودآرایی را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

آموزش پاکسازی

پاکسازی به ما کمک می کند تا ما بتوانیم زیبایی خاصی را در پوست خود احساس نماییم. در ادامه به شیوه هایی در خصوص آموزش پاکسازی اشاره خواهیم داشت:

  1. اولین شیوه ایی که می توانیم برای پاکسازی در نظر بگیریم بخور پوست است، در حوزه آموزش آرایشگری زنانه نیز این امر آموزش داده خواهد شد. در واقع از طریق بخور تمامی منافذ مربوط به پوست نیز به طور کامل باز می شود.
  2. اکسترکشن نیز یکی دیگر از موارد مربوط به پاکسازی خواهد بود. در این بخش از برخی ابزارها مثل تیغ کمدون و یا ماسک های مخصوص انواع جوش های مختلف استفاده خواهد شد و باعث پاکسازی منافذ نیز می گردد.
  3. پاکسازی عمیق نیز یکی دیگر از شیوه هایی مربوط به پاکسازی است که در آرایشگاه ها این امر آموزش داده می شود. در واقع در این روش از ماسک و یا پیلینگ هایی استفاده می گردد که با نوع پوست نیز برابر می کند و در واقع لایه های عمیق پوست را مورد پاکسازی قرار می دهد و سلول های مرده پوست در این حین به طور کامل حذف خواهند شد.
  4. تسکین پوست نیز یکی دیگر از شیوه های مربوط به پاکسازی پوست به حساب می آید. در این روش از بسیاری از تونرها و ماسک های التیام دهنده مخصوص استفاده می شود و نسبت به التیام پوست مشتری اقدامات لازم نیز انجام خواهد شد.
  5. مرطوب کردن پوست نیز یکی دیگر از شیوه های مخصوص پاکسازی پوست به شمار می آید، در این روش از شیوه های مرطوب کننده و آبرسانی کننده نیز استفاده می شود. این امر نیز باعث افزایش نرمی و ساختار انعطافی پوست نیز خواهد شد.
پاکسازی و خود آرایی
پاکسازی و خود آرایی

آموزش پاکسازی به صورت کامل بررسی شد. در قسمت بعدی به آموزش خود آرایی به طور کامل خواهیم پرداخت:

بررسی خود آرایی

در حوزه آموزش آرایشگری زنانه، خود آرایی نیز آموزش داده می شود. در ادامه نیز به بررسی خود آرایی به صورت کامل خواهیم پرداخت:

در حوزه خود آرایی در مرحله اول باید از کرم و یا یک کرم پودر مناسب که قدرت پوشش دهی بسیار بالایی نیز دارد استفاده کنیم. برای این کار می توانید قبل از اینکه به سراغ استفاده از کرم بروید، صورت خود را به صورت کامل با آب و صابون نیز بشویید و سپس آن را به طور کامل خشک کنید. این کرم نیز بیشتر به عنوان زیر ساز مورد استفاده قرار می گیرد و حالتی یکنواخت به پوست می دهد.

 در هنگام استفاده از کرم و یا کرم پودر باید درجه بندی آنها را باتوجه به رنگ پوستی که دارید در نظر بگیرید.

برخی افراد نیز می توانند برای اینکه برجستگی های گونه آنها تیره تر شود، از کرم های زیرساز نیز استفاده کنند و در بخش هایی نیز می توانیم مثل گونه ها  از کرم پودر تیره استفاده کنید و سپس می توانیم زیر چشم و بالای گونه ها را روشن نماییم. در صورتی که می خواهیم بینی شما بسیار کوچک نشان داده شود، باید روی خط بینی به طور کامل نیز تیره شود. انجام این کار باید از طریق اسفنج و یا یک قلموی خاص انجام گیرد.

مرحله بعدی ثابت سازی آرایش است. در این جا می توانیم از یک فیکساتور استفاده کنیم که باعث ثابت سازی آرایش نیز می شود. پودرهای فیکس کننده بسیاری نیز وجود دارد که می توانیم در انواع برندها آن را در نظر بگیریم و می توانیم به راحتی از آن ها استفاده نماییم. در صورتی که فیکساتور ندارید استفاده از پودر بچه می تواند در این حالت بسیار مفید نیز به نظر برسد. شما می توانید از قلم بزرگ شبیه رژگونه نیز استفاده کنید و قلم را خیلی نرم در داخل پودر بچرخانید و به صورت ملایم آن را روی صورت خود قرار دهید.

 در مرحله بعدی نیز اگر می خواهید چشمان شما درشت تر دیده شود، موارد مربوط به تیرگی های زیر خط گونه و روشنی های بالای گونه و زیر چشم را  بیشتر تشدید کنید.

مرحله بعدی طراحی چشم و سایه زدن خواهد بود. در این حالت باید رنگ سایه متناسب با رنگ های لباس شما انتخاب شود. همچنین شما می توانید سایه را به انواع برش مخصوص سایه بزنید و شما باید سعی کنید این کار را بسیار تمیز انجام دهید. بازی با رنگ ها نیز مهم است و در آخر باید با یک برس بسیار تمیز بخش های مربوط به آرایش را محو کنید. در صورتی که دوست دارید خط سایه شما به طور کامل مشخص باشد، می توانید از یک چسب مخصوص آرایشی نیز برای صورت استفاده کنید. در این حالت می توانید چسب را به بخش های پایین چشمانتان بزنید و بعد از پایان سایه زدن کار می توانید چسب ها را از صورت خود جدا نمایید.

 در مرحله بعد باید به درستی از فرمژه استفاده کنید و باید طوری استفاده شود که آسیبی به مژه ها نرسد.

سپس باید به سراغ یک ریمل بروید، ریمل باید به صورت با کیفیت و ضد آب باشد.

 در مرحله بعد می توانید رژگونه را بزنید. در صورتی که می خواهید پوست شادابی داشته باشید باید از رژهای گونه رنگ متناسب با رنگ رژ خودتان استفاده نمایید. استفاده از قلموی درشت و نرم در این حالت نیز بسیار مهم است.

در مرحله بعد می توانیم از یک رژ لب  که برای آرایش نیز مناسب است استفاده کنیم.

در آخرنیز می توانیم برای جذابیت بیشتر چشم از مداد چشم نیز استفاده نماییم.

پاکسازی و خود آرایی
پاکسازی و خود آرایی

نتیجه گیری

در این مقاله ما آموزش پاکسازی و خودارایی را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهم این است که برای آموزش خودآرایی و پاکسازی می توانیم در آموزشگاه ثبت نام کنیم و در حوزه آموزش آرایشگری زنانه به خوبی نخبه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *