چگونه با مو خود رفتار کنیم

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم

بسیاری از مردم از موی خود نفرت دارند. افرادی که موهای مجعد دارند می‌خواهند از شر آن‌ها خلاص شوند و بقیه با موهای لخت باید ساعت‌ها و ساعت‌ها صرف این کار کنند تا آن را به یک مدل مناسب تبدیل کنند. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا یک فرد ممکن است از موهای خود متنفر باشد: موهای بد، موهای زبر و زبر، و غیره.  شما از صرف کردن هر صبح در جلوی آینه خسته شده‌اید و فکر اصلاح سر موهایتان حداقل چند بار از ذهن شما گذشته‌ است، پس لطفا به مطالب زیر توجه کنید شاید بتواند مقداری از حس بد شما را بهبود ببخشد.

۱- در روزهایی که موی شما بیشتر از همه شما را ناراحت می‌کند

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم-2

مو های خود را با سنجاق یا کش زیبا بصورت مدل دم اسبی ببندید. اگر نمی‌توانید این مدل را در تمام روز تحمل کنید، در مورد موهای خود فکر نکنید.

۲- شستن موها

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم-3

گاهی اوقات این کار به شستن موی شما قبل از رفتن به یک قرار مهم کمک می‌کند (اغلب مردم بر این باورند که وقتی موهایتان مرتب است، مو آن‌ها بهتر به نظر می‌رسد). شاید شما برعکس باشید و زمانی که موهای خود را بعد از شستن خشک نمیکنید و حالت میدهید بیشتر دوست دارید، برنامه ‌ریزی کنید و در روز بعد موهای خود را لمس نکنید.

۳- استفاده از گیاهان طبیعی نترسید!

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم-4

آن‌ها بهترین منبع ویتامین هستند و قطعا به موی شما کمک می‌کنند سالم‌تر به نظر برسند. شما می‌توانید با توجه به نوع مویی که دارید، گیاهان ویژه‌ای را در یک بازار محلی یا ذخیره غذایی طبیعی بخرید
اگر شما موهای چرب دارید، از ریشه بورداک، برگ بلوط یا برگ گزنه استفاده کنید: یک فنجان آب جوش را روی یک قاشق سوپ خوری گیاهان بریزید و زمانی که از حمام بیرون می‌روید، آن را روی موهای خود بمالید اما بعد از این که این کار را کردید آن را با آب بشوئید.
هر نوع روغن طبیعی برای موهای خشک خوب است (روغن بورداک، روغن اسطوخودوس، و…) آن را روی سرتان بگذارید (فقط ریشه‌ها را بپوشانید)، یک حوله در اطراف آن بپوشانید و آن را بعد از یک ساعت بشویید.
موهای معمولی نیاز به درمان ویژه‌ای ندارد، اما شما می‌توانید با اسپری کردن عصاره بابونه و عصاره کالندولا بعد از حمام گرفتن، مو را سالم و شاداب نگه دارید.

۴- از تجربه کردن آرایش متفاوت نترسید

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم-5

موهای شما ممکن است با رژلب رنگی متفاوت و یا سایه‌های چشم بهتر به نظر برسند. احمقانه به نظر می‌رسد، اما واقعا کار می‌کند!

۵- کلاه بپوشید

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم-8

تعجب خواهید کرد که چقدر چیزهای مختلفی را می توانید برای مخفی کردن موهایی که دوست ندارید در یک صبح خاص بر روی سر خود بگذارید )چه کسی گفت شما نمی توانید بعضی وقت ها باید کمی دیوانه شوید ؟!)

۶- آیا یک مدل موی شگفت انگیز را در یک مجله مشاهده کردید و تصمیم گرفتید دقیقاً همان را تهیه کنید؟

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم-7

فراموش نکنید که بسته به شکل صورت شما ممکن است با مدل خاصی ظاهر خوبی نداشته باشید، مطمئن شوید که این ویژگی های شما را تکمیل می کند.
چندین شکل صورت وجود دارد: بیضی ، گرد ، بلند ، قلب ، مربع ، الماس. دفعه بعد که تصمیم بر این کار گرفتید، اطمینان حاصل کنید که مدل موی مورد نظر شما به نظر شما خوش می آید.

۷- سبک خود را تغییر دهید

چگونه-با-مو-خود-رفتار-کنیم-6

شاید موهای بلند شما به جای شلوار جین و فلیپ فلاپ، با یک پیراهن و پاشنه‌های بلند بهتر به نظر برسند. شگفت‌انگیز است که ما اغلب به موهای خود به عنوان یک چیز جداگانه فکر می‌کنیم که به بدن ما متصل نیست، اما باید به خاطر داشته باشیم که وقتی یک نفر به ما نگاه می‌کند، او معمولا تمام تصویر را قضاوت می‌کند و نه فقط موهای.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *