چگونه موهای خشک را به موهای سالم تبدیل کنیم

۱ – شستن و خشک کردن موهای خود را به آرامی انجام دهید

چگونه موهای خشک را به موهای سالم تبدیل کنیم

اگر موهای خشک دارید ، موهای شکننده دارید. تقریباً برخورد شانه با آن باعث می شود تا انتهای موی شما شکسته شود و حتی منجر به شکستگی کامل مو شود.

هنگامی که موهای خود را شامپو می کنید ، از نوک انگشتان دست خود استفاده کنید تا به جای اینکه تقریباً داخل آن شستشو دهید ، شامپو را به آرامی از روی موهای خود بکشید.
شامپو خود را با استفاده از آب خنک یا ولرم آب بشویید. آب گرم برای موهای خشک مضر است. وقتی کارتان تمام شد ، به جای پیچاندن آن ، به آرامی آب اضافی موهای خود را فشار دهید. با حوله آن را خشک کنید.

۲ – کمتر شامپو استفاده کنید

چگونه موهای خشک را به موهای سالم تبدیل کنیم 2

هنگامی که روغنهای طبیعی تولید شده توسط پوست سر شما امکان تغذیه پیدا نمی کنند ، مو خشک می شود. شامپو زدن موهای خشک هر روز باعث خشک تر و شکننده تر شدن آن می شود زیرا روزانه آن روغن ها را از بین می برید. فقط دو تا سه بار در هفته از شامپو استفاده کنید تا به موهایتان فرصت دریافت روغنهای مغذی را بدهید.

هنگامی که شما شامپو زیاد مصرف می کنید، متوجه می شوید که پوست سر شما مقدار زیادی روغن تولید می کند، زیرا این عادت است که به تولید بیش از حد بپردازید تا میزان بیشتری را که شسته می شود جبران کند. یک یا دو هفته به آن روش که در بالا گفته شد عمل کنید، میفهمید که همه چیز در حال تعادل است.
اگر ریشه های شما کمی چرب به نظر می رسد ، اسپری شامپو موهای خشک راهی عالی برای رفع مشکل بدون شستن موها است.

۳ – بگذارید موهای شما خودش خشک شود

چگونه موهای خشک را به موهای سالم تبدیل کنیم 3

تو به سشوار اعتیاد پیدا کردی؟ زمان آن است که آن را کنار بگذارید و بگذارید موی شما به تنهایی خشک شود. هدایت هوای گرم به سمت موهای خشک به آن شانس رسیدن به سلامتی را نمی‌دهد. باعث می شود موهای شما براق به نظر برسد، گرما واقعا آسیب می‌زند، و در طول زمان باعث شکستگی و شکاف می‌شود.

زمانی که اولین بار اجازه می‌دهید موهای شما خودش خشک شود، ممکن است از نتایج آن شگفت‌ زده نشوید. کمی زمان به آن بدهید؛ بعد از یک ماه درمان آرام موی خود، بافت طبیعی زیبای خود را پیدا می کند و در نهایت این شانس را خواهد داشت که از این مشکل عبور کند.
زمانی که شما فقط باید موهای خود را سشوار خشک یا سبک کنید (که باید فقط در موارد خاص انجام شود)، از تنظیمات گرم یا خنک روی dryer استفاده کنید و آن را چند سانت از سرتان نگاه دارید.

۴ – به جای برس زدن شانه کنید

چگونه موهای خشک را به موهای سالم تبدیل کنیم

برس های مویی درهم و برهم می شوند و در پی آنها صدمات زیادی به جا می گذارند. از آنجا که موهای خشک بسیار شکننده است ، این می تواند موهای شما را مبهم و خشن به نظر برساند. در عوض ، موهای خود را در حالی که مرطوب است با استفاده از یک شانه دندانه دار شانه کنید. این بسیار بخشنده تر است و باعث نمی شود موهای خود را بیرون بکشید یا بشکنید.

اگر موی درهم و برهم دارید، ابتدا با شانه موهای اسیب دیده از نوک مو خود شروع کنید، سپس به تدریج به سمت ریشه های خود بروید. اگر مستقیم از ریشه ها شانه بزنید ، موهای خود را شکسته اید.
می توانید از انگشتان دست خود نیز برای آرام کردن برآمدگی استفاده کنید. مقداری از نرم کننده را بمالید و موها را ماساژ دهید تا بیرون بیایند.

۵ – متوقف کردن آسیب رسان های مو

چگونه موهای خشک را به موهای سالم تبدیل کنیم

صاف کردن، فر کردن، رنگ آمیزی، باید انجام ندهید در غیر این صورت مو های شما ممکن است باعث آسیب طولانی مدت شود ، حتی اگر فقط یکبار این کار را انجام دهید. اگر موهای شما خشک است و می خواهید سلامتی آن را بازیابی کنید، تا زمانی که به بهبودی کامل مو هایتان نرسیدید از این کارهای مضر انجام ندهید، زیرا دیگر نمی توانید درخشش و بافت طبیعی خود را برگردانید. از موارد زیر خودداری کنید:

با استفاده از ابزارهای یکپارچه سازی گرما مانند آیرونهای حلزونی ، غلتک های داغ یا صاف کننده ها (گزینه هایی را که به گرما احتیاج ندارند در نظر بگیرید).
رنگ کردن ، صاف کردن با مواد شیمیایی یا برجسته کردن (یک جایگزین طبیعی را امتحان کنید).

۶ – از مدل موهایی که موهای شما را می کشند، خودداری کنید

چگونه موهای خشک را به موهای سالم تبدیل کنیم

بافتن مو، بستن و سبک های دیگر که باعث کشیدن موهای شما از ریشه ها می شود ، برای موهای خشک مضر هستند. انتخاب یکی از این سبک ها می تواند باعث شکستگی یا حتی ایجاد لکه های طاس شود. بهتر است وقتی سعی می کنید آن را به سلامتی برگردانید ، موهای شما طبیعی باز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *