کراتین مو

کراتین مو یکی از روش‌های رایج جهت صاف و نرم کردن موها به شمار می‌رود. اگر به خاطر رنگ کردن مدام، موهای شما آسیب دیده یا ذاتا موهای فر و مجعدی دارید، می‌توانید با کراتین مو، موهای خود را صاف و درخشان کنید. افرادی که موهای فری دارند، معمولا برای صاف کردن موهای خود وقت زیادی را صرف می‌کنند اما با کراتین مو دیگر نیازی به سشوار و اتو نیست. اگر قصد کراتین کردن موهای خود را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کراتین مو

کراتین مو چیست؟

کراتین مو یکی از روش‌های مناسب برای صاف کردن موهای وز و آسیب دیده است. کراتین کردن مو، روش‌های مختلفی دارد و آرایشگر ابتدا با توجه به درجه فری و آسیب‌دیدگی موها، مواد کراتینه را آماده می‌کند. جالب است بدانید افرادی که موهای فری دارند، در واقع کراتین موهای آنها کم است. این افراد با کراتین کردن مو می‌توانند موهای وز و فر خود را صاف کنند. پیشنهاد می‌کنیم کراتین مو را توسط افراد حرفه‌ای و در آرایشگاه‌ها انجام دهید؛ زیرا سالن‌های آرایشی از بهترین مواد برای کراتین کردن مو استفاده می‌کنند که علاوه بر ماندگاری بالا، هیچ گونه آسیبی به موها وارد نمی‌کند.

مزایا و معایب کراتین مو

اگر از موهای وز خود خسته شده‌اید و دوست دارید یک تغییر اساسی در موهای خود ایجاد کنید، می‌توانید کراتین مو را امتحان کنید. البته بهتر است قبل از کراتین کردن موها با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایای کراتین مو

کراتینه برای انواع مو مناسب است: کراتین کردن مو روشی برای صاف، درخشان و نرم کردن موهاست که برای انواع مو مناسب است. حتی افرادی که موهای صافی دارند هم برای لخت کردن موهای خود می‌توانند از کراتین مو استفاده کنند. جالب است بدانید که کراتین کردن مو هیچ محدودیت ندارد و حتی برای آقایان هم مناسب است.

کراتین مو بدون آسیب دیدگی، موها را صاف می کند: کراتین کردن موها اگر در آرایشگاه‌های معتبر و توسط افراد باتجربه انجام شود، هیچ‌گونه آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند. با خیال راحت موهای خود را کراتین کرده و تا چند ماه از داشتن موهای صاف لذت ببرید. فراموش نکنید که صاف شدن موها موقت است و نهایت تا چهار ماه ماندگاری دارد. توجه داشته باشید که باید مراقبت‌های لازم را بعد از کراتین کردن انجام دهید وگرنه خیلی زود موهای شما به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

کراتینه حالت دهی موها را آسان می کند: یکی از مزایای کراتین کردن موها، حالت‌دهی آسان است. بعد از کراتین کردن، موها به راحتی حالت می‌گیرند و لازم نیست ساعت‌ها وقت خود را صرف صاف کردن مو با استفاده از سشوار و اتو کنید. همانطور که می‌دانید استفاده طولانی مدت از اتو و محصولات شیمیایی به موهای شما آسیب وارد می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با کراتین موها توسط آرایشگرهای حرفه‌ای، موهای خود را بدون هیچ آسیبی صاف کنید.

کراتین مو اثرگذاری فوق العاده‌ای دارد: شاید تصور کنید که هیچ‌ روشی برای صاف کردن موهای وز شما وجود ندارد. اما همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم کراتین کردن برای انواع مو مناسب است. پس فرقی نمی‌کند موهای شما چقدر فر هستند، کراتین دارای اثرگذاری فوق‌العاده‌ای است و موهای شما را صاف و درخشان می‌کند.

موها به مراقبت کمتری نیاز دارند: برخلاف روش‌های سنتی، شما بعد از کراتین کردن موها لازم نیست از محصولات خاصی استفاده کنید. فقط باید موهای خود را با شامپوهای مخصوصی بشویید.

با کراتین کردن، بافت مو‌ بهبود می‌یابد: با کراتین کردن، حفره‌های بین ساقه موها پر شده و در نتیجه موهای شما بافتی نرم و صاف می‌گیرد و دیگر اثری از وزی در آنها دیده نمی‌شود.

شانه کردن موها راحت‌تر می‌شود: اگر موهای بلندی دارید، مطمئنا باید هر روز وقت زیادی را صرف شانه و باز کردن گره موهای خود کنید. اما با کراتین کردن، موهای شما به راحتی شانه شده و دیگر خبری از گره خوردن موها نیست. هم چنین تا مدت‌ها لازم نیست از نرم‌کننده استفاده کنید.

کراتین مو برای آقایان و بانوان مناسب است: جالب است بدانید که کراتین مو مخصوص بانوان نیست و آقایان هم می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. فرقی نمی‌کند که جنسیت شما چیست و حتی موهای شما چه جنسی دارد؟ شما با کراتین کردن می‌توانید موهای خود را صاف و براق کنید.

بدون عوارض جانبی: برخلاف برخی از روش‌های صاف کردن مو، تا به حال هیچ گونه عوارض جانبی بعد از کراتین کردن موها گزارش نشده است.

کراتینه یک روش عالی برای تقویت موها است: موادی که در کراتینه استفاده می‌شود سرشار از ویتامین است که علاوه بر صاف و براق کردن موها، موجب تقویت ساقه موها می‌گردد.

کراتینه مو

معایب کراتین کردن موها

کراتین مو در کنار مزایای فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

کراتینه یک محصول مصنوعی است: کراتین به صورت طبیعی در ناخن، دندان و مو وجود دارد. اما کراتینی که برای صاف کردن موها استفاده می‌شود به صورت مصنوعی ساخته شده و ممکن است در برخی از افراد موجب حساسیت شود. البته تا به حال هیچ گونه عوارضی بعد از کراتین کردن موها گزارش نشده است.

کراتین کردن قیمت بالایی دارد: یکی از معایب کراتین، هزینه بالای آن است‌. اگر قصد دارید موهای خود را با کراتین کردن صاف و درخشان کنید، باید هزینه زیادی را بپردازید. هم چنین برای اینکه کراتین روی موهای شما ماندگاری بیشتر داشته باشد باید از شامپوهای مخصوص بدون سولفات استفاده کرده که قیمت بالایی دارند.

کراتینه ماندگاری کمی دارد: زمانی که شما با کراتین کردن، موهای خود را صاف می‌کنید نهایت سه الی چهار ماه ماندگاری داشته باشد و بعد از آن موهای شما به حالت قبلی برمی‌گردد.

احتمال آسیب دیدگی به موها وجود دارد: مواد کراتینه با برند و کیفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارد. استفاده از برندهای نامعتبر و بی‌کیفیت مطمئنا به موها آسیب وارد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم جهت کراتین کردن موها به آرایشگاه‌های حرفه‌ای مراجعه کرده تا از کیفیت کراتین خیالتان راحت باشد.

آموزشگاه آرایشگری زنانه بانو یعقوبی

آموزشگاه آرایشگری زنانه بانو یعقوبی به عنوان اولین آموزشگاه آرایشگری در غرب تهران، دوره‌های آرایشگری از مبتدی تا پیشرفته را برگزار می‌کند. افرادی که می‌خواهند تازه وارد حرفه آرایشگری شوند یا قصد تاسیس سالن آرایشگری را دارند، می‌توانند در دوره‌های آموزشی آموزشگاه بانو یعقوبی شرکت کنند. هنرجویان عزیز بعد از گذراندن کلاس‌های آرایشگری می‌توانند با دریافت مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کنند. شما در این آموزشگاه زیر نظر مربیان باتجربه، جدیدترین و به روزترین تکنیک‌های آرایشگری را یاد می‌گیرید. جهت آموزش کراتین مو می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

کلام آخر

کراتین کردن موها، یک روش رایج جهت صاف، نرم و درخشان کردن موها به شمار می‌رود. اگر قصد دارید موهای خود را کراتین کنید، حتما به آرایشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت مواد استفاده شده مطمئن باشید. هم‌چنین افرادی که می‌خواهند آرایشگری را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند حتما به آموزشگاه‌های معتبر جهت گذراندن دوره‌های آموزشی مراجعه نمایند.